بالون معده

بالون معده، یک بادکنک سیلیکونی نرم است که درون معده قرار گرفته و حجم زیادی از معده‌تان را اشغال می‌کند. در نتیجه احساس سیری خواهید کرد.

۲. در عمل قرار دادن بالون معده چه اتفاقی می افتد؟

عمل بالن معده

در ابتدا بالنی که هوای آن تخلیه شده است از طریق دهان و مری به معده‌تان وارد می‌شود. برای این کار از یک لوله‌ی باریک و منعطف استفاده می‌شود که یک لامپ و دوربین هم در یک سر آن قرار داده شده و به آن «آندوسکوپ» می‌گویند.

معمولا به شما یک آرام‌بخش یا داروی بی‌هوشی ضعیف می‌دهند. ممکن است این عمل کمی ناخوشایند باشد اما معمولا بدون درد است، تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و همان روز هم می‌توانید به خانه برگردید.

معمولا بعد از ۶ ماه، بالن تخلیه و از معده‌تان خارج می شود، چون ممکن است بعد از این مدت بالن خراب یا سوراخ شود. به طور میانگین افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد وزن اضافی‌شان را در این مدت از دست خواهند داد؛ هر چند کاهش وزن برای هر بیمار با توجه به شرایط متفاوت است.

برای تشخیص مقدار اضافه وزن می توانید از شاخص توده‌ی بدنی (BMI) استفاده کنید که بر اساس وزن و قد هر کس محاسبه می‌شود. اگر شاخص BMI شما از ۲۵ بیشتر باشد، یعنی اضافه وزن دارید.

 

۳. روش‌های جدید

اخیرا بالون معده به صورت کپسول هم تولید می شود. باید یک کپسول که به سر یک لوله ی باریک وصل شده را قورت دهید. وقتی بالن سر جای خودش (در قسمت بالایی معده تان) قرار گرفت، با گاز از طریق لوله پُر می شود و سپس لوله را خارج می کنند.

 

به آرام‌بخش هم نیازی ندارید. تا ۳ بالن را می توان در معده جای گذاری کرد که در این صورت کاهش وزن در یک دوره ی ۱۲ هفته ای برای‌تان آسان‌تر می‌شود.

بعد از این مدت، بالن ها با انجام یک عمل آندوسکوپیِ کوتاه، از معده تان خارج می شوند.

 

بالون معده

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت