دستگاه سونوگرافی

دستگاه سونوگرافی دستگاهی است که برای تصویربرداری بوسیله امواج صوتی بدون خطر برای تشخصی ناهنجاری ها توسط پزشک متخصص رادیولوژی استفاده می شود ، از دستگاه سونوگرافی برای تمامی قسمت های بدن می توان کمک گرفت تا پزشک متخصص ناهنجاری های احتمالی را تشخیض دهد ، این دستگاه هیچ گونه خطری ندارد و در سونوگرافی های بارداری و زنان هم بسیار پر کاربرد است برای مثال ناهنجاری های جنین را پزشک متخصص رادیولوژی با استفاده از سونوگرافی می تواند به راحتی تشخیص دهد .
به طور خلاصه می توان گفت که سونوگرافی یکی از روش های تشخیصی است که در تشخیص ناهنجاری های جنین در دوران بارداری بسیار کمک می کند .
 
پزشکان به دلایل مختلفی از سونوگرافی برای تشخیص ناهنجاری های جنین در دوران بارداری استفاده می کنند . یکی از این دلایل ، تشخیص بیماری است که از جنین به وجود می آید . ناهنجاری های موجود در جنین می تواند موجب مشکلات زیادی در آینده زندگی مادر شود . به همین دلیل پزشکان متخصص رادیولوژی با انجام سونوگرافی و بررسی وضعیت جنین ، بهترین روش درمانی را انتخاب می کنند .
 
در حقیقت انجام این آزمایشات ، در هر زمان خاصی و به صورت دوره ای از جنین درخواست می شود تا از وجود ناهنجاری ها در بدن جنین مطلع شوید .
 
دستگاه سونوگرافی را دستگاهی که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از بدن بر روی مانیتور استفاده می کند را می گویند .
 
دستگاه سونوگرافی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها ویژگی هایی دارند . سونوگرافی با امواج صوتی از رایج ترین روش های تشخیص ناهنجاری های جنین است .
پزشک با قرار دادن پروب این دستگاه بر روی بدن انسان فرکانس صوتی خاصی به بدن ارسال می شود و بازگشت آن در دستگاه سونوگرافی تصویری را ایجاد میکند که متخصص پزشکی با دیدن این تصاویر تشخیص خود را برای بیمار قرار می دهد .
 
دستگاه سونوگرافی یکی از دستگاه های پیشرفته برای بررسی ساختارهای درون بدن هستند . دستگاه های سونوگرافی با توجه به فرکانس امواج صوتی که از خود ساطع می کنند ، به بررسی ساختار درونی بدن می پردازند .
 
دستگاه سونوگرافی توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است . با کمک سونوگرافی می توان تا حد زیادی ناهنجاری ها را با دقت بالایی مشاهده نمود .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت